Wednesday, June 4, 2008

Tahukah Anda..

Setiap hukum yang dijadikan Allah di dunia ini pasti ada sebab dan musababnya..
Mengapakah orang2 Islam yang beragama Islam sekiranya berzina, hukumannya disebat 100 kali bagi yang belum berkahwin dan dihukum rejam sampai mati bagi yang telah berkahwin? Mari kita selami sifat biologi kita...

Badan manusia mengeluarkan sel-sel darah putih ataupun antibiotik.Peranannya adalah untuk melawan sebarang penyakit di dalam sistem badan manusia. Sel-sel ini terletak di bahangian belakang tulang, berhampiran dengan sum-sum tulang manusia.

Sel-sel ini dijana setiap hari di dalam kuantiti beribu-ribu bagi mereka yang belum bekahwin, tetapi hanya sebanyak 10 sel sehari bagi mereka yang telah berkahwin, memandangkan kebanyakan sel ini akan hilang apabila berlaku perhubungan suami isteri.

Oleh itu, apabila seseorang itu ditangkap berzina, dan dia belum berkahwin, maka hendaklah dia disebat sebanyak 100 kali. Ini kerana, apabila dia disebat, satu isyarat mengenai kesakitan itu akan menyebabkan penghasilan beribu-ribu sel antibiotik sekaligus, lantas menyerang virus HIV, sekiranya memang telah wujud dalam sistemnya apabila melakukan penzinaan.

Sebaliknya, bagi mereka yang telah berkahwin dan telah berzina, walaupun disebat 100 kali atau diseksa dengan lebih teruk, hanya 10 sel sahaja yang akan terhasil, dan tidak mampu melawan sebarang virus HIV yang berkemungkinan telah merebak di dalam badan.

Maka Islam telah mensyariatkan supaya dia dihukum rejam sampai mati, untuk menghalang sebarang virus HIV di dalam badannya daripada terus merebak kepada orang lain, terutama isterinya apabila melakukan hubungan suami isteri. Tujuan sebatan dan rejaman itu dilakukan dikhalayak ramai, adalah semata-mata untuk dijadikan satu pengajaran bagi si pesalah dan orang-orang yang menyaksikannya.

Allah S.W.T. berfirman perkara yang sama di dalam kebanyakan surah Al-Quran:

"Sesungguhnya Aku lebih mengetahui apa yang tidak engkau ketahui."


Lihatlah...betapa Maha Pengasih dan Penyanyangnya Allah kepada setiap hambaNya..Setiap hukum yang dijadikan Allah pasti ada hikmahnya..dan setiap hukum Allah ini tidak akan berubah sampai bila-bila..pasti!!

"Demikianlah hukum Allah yang telah berlalu sejak dahulu, kamu sekali-kali tidak akan menemukan perubahan pada hukum Allah itu"
[Al-Fath: 23]


2 comments:

  1. Wah...time kasih atas info yg berguna nih..sesungguh Allah itu betul2 Maha Penyayang terhadap hambanya.Cube manusia mmg makhluk yang betul2 degil.Ade akal xmau berfikir,ade mata xmau melihat,ade telinga xmau dgr..

    €Dan sesungguhnya kami telah jadikan untuk isi neraka jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka itu semuanya ada hati tetapi tidak mengambil faham terhadap perkara kebenaran yang Allah terangkan didalam ayat-ayatNya dengan hati mereka, dan bagi mereka ada mata tetapi tiada melihat tanda-tanda kekuasaan ALLAH dengan matanya dan mereka ada telinga tetapi tiada mendengar ayat-ayat Allah dengan telinganya, mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat. Mereka itulah orang- orang yang lalai.รข€ (Surah al-'araf ayat 179).


    Ps..warna tulisan agak gelap.Kalu leh pakai warna terang sket..biru ungu ke atau kuning..(^^,)

    ReplyDelete
  2. sama2lah kita berdoa moga kita tidak tergolong dalam golongan yang degil..
    ameen..

    p/s: afwan..tk perasan warna tu gelap..TQ..(^_^)

    ReplyDelete

SiteSearch Google
Google